Tuesday, September 25, 2012


25/09/2012

            Pagi tadi aku bangun dengan penuh malas. Aku bangun pada pukul 6.10am. Kenapa bangun awal?? sebab aku xnk  beratur n menunggu untuk mandi. Hari ni pakai  baju warna kelabu. Tudung pun warna kelabu gak. pakai kerongsang besar. heheeh..pastu eh xingt nk cite solat subuh. Mengaji al-quran surah sejadah.
Pastu g kelas. Tapi hari ni penat sikit. Kena g potostet kad matrik sebab nk masuk pertandingan futsal. Jadi reserved pun xpe. asalkan kita ada pengalaman dan yang paling penting kita ada sijil tau. saya masuk under nisa, senior umah ni.

Next.. Hari ni beli buku Statistical Inference. RM77 sebiji. Duit ptptn yang RM3500 da tinggal Rm1000 walaupun baru 3 minggu belajar. Setelah dikira, aku boleh makan hanya rm3 sehari jer.. Xleh lebih dari tu. Makan nasi lauk ikan keli, air kosong. Sebab kalau beli air tea dia cas Rm1 lak. So, kena la makan Rm3 je sehari…

Next, kelas ada buat lawatan nak g Langkawi. Risau.. Bulan 10 ni. Tapi xpe. Kalau x cukup duit, ak x g r.. Kelas hari ni kul 3-4 dibatalkan sebab lecturer ada keje. Dia jadi coordinator. Dia muda, cantik sangat. Tapi setiap kelas cancel mesti ada gantinya kan.. Tungguuuuuuu…

Mak sedara dah bank in topup yang dia beli dulu Rm50. Esok lau sempat leh g bank CIMB n bank in balik. Tadi Umi (roomate) dia tanya ak nk mkn x?? ak ckp xnk. bUkan pe, aku takot xcukup duit jer. Sbb diorg nk masak. Kongsila semua duit kn.. Sbb ak takot duit x cukup n ak xnk la dengar ada yg mengata sape yg mkn bnyk or sape yg selalu buat milo pekat2. Sirius terasa. Tp xpe..ak x join la. Xpela, ak beli kat kedai je.  

Esok xnk puasa.. Sebab da hujung bulan kn.. t takot merah lak.
“Ilmu itu harus dicari, ia tidak akan datang sendiri. Berguru pada yang pasti, agar diri tidak disesati”

No comments:

Post a Comment